Van der Werff Logistics

Terug naar alle cases

Chauffeurs bewegen een heleboel materialen naar A en B, maar wat beweegt chauffeurs? Hoe hijs je deze helden van de weg op een schild?  En hoe kun je op een krappe arbeidsmarkt positief opvallen als logistiek bedrijf? Van der Werff Logistics kwam met deze vragen bij Humaniz, na het bijwonen van een presentatie door Gerard.

Met eigen verhalen van medewerkers en klanten is vanaf 2017 de start gemaakt van een sterke positie online. Chauffeurs worden geïnspireerd om over hun passie en uitdagingen in het werk te vertellen, we gaan mee de cabine in en de weg op en laten klanten vertellen waarom zij nu juist voor Van der Werff kiezen.

De werkwijze? Heel simpel. Eerst ambassadeurs vinden in het bedrijf. Met hen bouwde Humaniz een community op van enthousiastelingen die een redactie vormden. We stelden een contentplan op en gingen los!

Er is sindsdien een heleboel gebeurd. Er worden online verhalen verteld en iedereen kan een kijkje nemen bij Van der Werff vanaf elk apparaat. Huidige – en toekomstige! – werknemers en klanten, partners in de sector, maar ook familie en vrienden krijgen veel meer mee van het reilen en zeilen. Ook vacatures worden online gedeeld, waarmee er weer nieuwe talenten worden gevonden.

De medewerkers krijgen veel positieve reacties, het maakt ze trots en nog gemotiveerder elke dag namens Van der Werff goed werk te leveren.

Impressie

Geintereseerd geraakt in onze cases? Neem contact op!

Contact