fbpx

Bonopoly becomes Humaniz

Bonopoly becomes Humaniz

Wat deed jij twintig jaar geleden? The Offspring knalde in de hitlijsten op nummer 5 met ‘Why don’t you get a job’. Dat was precies wat ik deed! 1 juni 1999 startte ik met mijn eigen bedrijf. Als docent Marketing aan de NHL maakte ik studenten enthousiast over optimale tools en technieken om je boodschap te verkondigen, later daarna kwam de mens en sociale interactie steeds centraler te staan.

Een geweldige tijd, ook omdat hun beeld van een traditionele docent totaal overboord kieperde. Van directief uit een ivoren toren en een boekje kennis storten, naar one of the guys zonder daarbij aan respect en rust in de klas te verliezen. In het onderwijs heb je alleen maar te winnen. Harten, energie, zelfvertrouwen en passie. Dat heb ik verder meegenomen in de 20 jaren daarna.

Hoe vertelde ik mijn eigen verhaal dan? In die beginjaren startte ik mijn introductie altijd als Bono. Inderdaad, als groot fan van U2 stond Achtung Baby! dagenlang op repeat en haalde ik veel inspiratie uit het engagement en de energie van Bono en consorten. Als eigenlijk wat verlegen Friese jongen hielp de naam me om me staande te houden en een prettig rock en roll-jasje aan te trekken.

En nu? Nu is dat niet meer nodig. Wat ik dagdagelijks met mijn netwerk doe is de menselijke ziel weer terugbrengen in organisaties, toppers in BV Nederland en het onderwijs hun zelfvertrouwen terug geven en met hen zorgen dat spirit de nieuwe strategie wordt. Oftewel, we worden van robots weer mensen. Dan wordt het ook tijd dat ik dat eigen harnas af doe.

Humaniz, dat is de naam die nu absoluut bij mijn werk past. Het menselijker maken van bedrijven en organisaties. 1 juni 2019 zul je dan ook zien dat Bonopoly plaats maakt voor deze nieuwe naam en bijpassende huisstijl. Hart en Hoofd, blauw en roze komen samen op het pad dat ik samen met klanten en netwerk realiseer.

Wat we doen?

  • We verzorgen inspiratiesessies, werkmodules en keynotes voor ondernemers en organisaties, om echt het maximale aan energie los te krijgen. We nemen je mee in manieren om echt onderscheidend te zijn in marketing en communicatie.

  • We maken adembenemende content voor je die het aanklikken meer dan waard is.

  • We coachen bestuurders, starters, managers en andere verschilmakers die beter willen worden in het vertellen van hun boodschap in alle soorten media die er maar zijn.

  • We verzorgen boeiend media-onderwijs samen met onze jonge makers en sluiten aan bij de beleefwereld van kinderen en jongeren, zodat ze van mediawijs ook wereldwijs worden.

Bonopoly, dat staat voor alleen en krachtig. Humaniz staat voor een netwerk van mensen dat energie, vernieuwing en openheid uitstraalt. In een gesprek met één van mijn Humaniz-collega’s – Marijke Roskam – kwam deze naam naar boven. Alleen sta je sterk, samen kom je verder. Die filosofie zul je me de komende 20 jaren met kennis van zaken en passie voor de menselijke talenten zien en horen uitdragen.

We kijken er naar uit je te ontmoeten, je ambities te horen en deze samen verder uit te werken in een tijdperk waarin technologie en menselijke talenten ultiem samenkomen. Humaniz, spirit is the new strategy!